Welkom Collega's!
etiquette voor hoe je moet omgaan met klanten

Het is natuurlijk ook belangrijk dat je je gepast gedraagt bij de klant!

Het kan natuurlijk wel eens voor komen dat een klant een slechte dag heeft of kwaad is om iets, dan hoor jij als medewerker je aan te passen aan de gevoelens van de klant. Want als je verkeerde reactie geeft of commentaar verkeerd formuleert kan het zijn dat de klant kwaad wordt en dat je dan je klant kwijtraakt, en dat willen wij voorkomen.
Daarom moet je je inleven in de omgeving waar de klant momenteen mee zit.

Bijvoorbeeld als de klant dus kwaad is:

"Hallo kan ik u helpen en wilt u misschien iets te drinken?"
Zo kan je proberen de klant te kalmeren.

Of als de klant geïrriteerd is en ieder moment kwaad kan worden:

"Hallo, wat kan ik voor u betekenen? En wilt u misschien iets te drinken terwijl u mij uitlegt wat u nodig heeft?"
Zo kan je voorzichtig een gesprek aangaan met de persoon als hij/zij voor de balie staat natuurlijk kun je niet vragen of de persoon drinken wilt als het gesprek plaatsvindt aan de telefoon.
Als je deze regeld toepast dan zullen de meeste gesprekken soepel verlopen.