Welkom Collega's!
hoe moet je een telefoon gesprek openen en afsluiten

Natuurlijk voegen we ook pagina's toe met tips hoe wij te werk gaan bij Modern Gadgets!

Nou op deze pagina leg ik jou uit hoe je een telefoon gesprek opent en afsluit, dat is heel belangrijk om klantvriendelijk te zijn.
Het is belangrijk hoe je te werk gaat bij de receptie dat houdt dus ook in dat je de telefoon juist moet opnemen.

Hoe open je een telefoongesprek:

Nou ten eerste wacht je een paar seconden en dan neem je op met: "Hallo, Modern Gadgets u spreekt met ..."
Als de klant zijn naam zegt en je bent snel genoeg met schrijven kun je het al opschrijven anders als je de klant nog nodig hebt vraag je om de naam aan het eind van het gesprek en zijn of haar telefoon nummer zodat hij/zij teruggebeld kan worden of vraag om email als de klant dat liever heeft sinds wij toch bijna alles digitaal doen.

Hoe sluit je een telefoongesprek:

Als het eind van het telefoongesprek nadert vraag je de klant of hij/zij nog iets wilt weten of vragen, zo ja beantwoord je de vraag of vertel je de informatie die de klant wilt weten, zo nee, dan sluit je het gesprek af met: "Oké, fijne dag verder! Dag!" Oh! En vergeet niet te vragen voor de naam en telefoon/email-adres zodat je hem/haar kunt terug contacteren zou je die persoon nog nodig hebben.